zondag 6 mei 2012

aquarel, gesso en zout

ik ben  weer een beetje opgeknapt, na bijna 2 weken ziek te zijn geweest 
en heb eindelijk dan ook weer eens wat gemaakt.......

ik ben met aquarel aan het verven gegaan en daar op wat zout gestrooid. ook nog gesso gebruikt.
het aquarel vel heb ik in kleine stukjes gesneden 
en die ben ik gaan bewerken.
op het ene een bloem gestempeld 
met tekst 
en op het ander een bloem met blad lint geplakt.
zo zijn het 2 leuke notitie boekjes geworden.

ik wens jullie allemaal een hele fijne week!


26 opmerkingen:

Ingrid zei

Oh wat mooi geworden.Hoe doe je dat precies dan, als ik het vragen mag.
Groetjes Ingrid

Annemiek zei

Wat een ontzettend leuk idee. Ziet e ook erg mooi uit.

Mayflower zei

Wat een prachtige notitieblokjes zijn het geworden Marja.
Heel erg mooi met het aquarel.
Bedankt voor je lieve reactie.
Lieve groet, Mea

Willy's creations zei

Wat ziet er dat prachtig uit Marja...en beterschap!

Groetjes,Willy

Maia zei

Twee weken ziek, hoop dat je je wat fitter voelt nu!
Wat een gave tecniek, hoe doe je dat heb je er een filmpje van gezien of gewoon experimentjes gedaan?
Wat een gave roze kleur en je hebt er super achtergrondjes mee gemaakt!
Fijne zondag nog
Groetjes Maia

Mayra Mancebo zei

It is so beautiful...Nice!!!!!

Jeanet zei

Jee wat vervelend Marja dat je ziek was ! Fijn dat het wat beter gaat ! Jij bent ook van alle markten thuis he , ziet er super uit !

Lieve groetjes Jeanet

Rita zei

wat mooi Marja, beterschap hoor!!!

lieve groetjes Rita

Joke zei

Vond het al zolang stilletjes om je heen
Gelukkig aan de betere hand

Je hebt prachtige kaartjes gemaakt Marja

Amanda zei

ik had je al gemist de afgelopen weken, hoop dat je snel weer helemaal de oude bent, je boekjes zijn in ieder geval heel mooi geworden, wat een leuke techniek!

liefs Amanda

ida zei

leuk gedaan..

groetjes Ida

Sandra1968 zei

Dit ziet er super uit!
En ik wens je een voorspoedig herstel.
Groetjes, Sandra

lien zei

Inderdaad erg leuk geworden! Fijn dat je weer beter bent! Liefs Carolien

Thuis bij Tjits zei

ik vind je notitieboekjes zo mooi geworden!!
wat vervelend dat je ziek was.. doe rustig aan hoor, goed uitzieken!!

lieve groet, Tjits

Caroline zei

Schitterend gedaan, Marja, zo mooi geworden !!! Gelukkig voel je je een beetje beter, groeten Caroline

Trudy zei

Wat een prachtige creatie's heb je gemaakt Marja.
Fijn dat het weer beter met je gaat.
Groetjes Trudy

Tineke zei

Vervelend dat je zo lang ziek was Marja. Gelukkig ben je er weer.
Prachtige notitieblokjes.
Groetjes Tineke

Mirjam zei

Hallo Marja,
Wat fijn dat je je weer zoveel beter voelt. Wat heb je mooie boekjes gemaakt. Aquarel geschilderd en dan met zout bestrooid? Wat is daar het effect van dan? Daar ben ik best benieuwd naar... Ze zien er in ieder geval heel mooi uit.
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

tanja zei

Gelukkig ben je er weer aan betere hand.
Prachtige notitieblokjes.
Marja

doeiiiiii tanja

marja zei

dank je wel voor al jullie leuke reacties! erg leuk om ze te lezen!

marja zei

zeker mag je dit vragen ingrid.

ik heb een blokje aquarel papier gepakt en ben dit met aquarel verf en water gaan bewerken, gewoon een beetje kliederen zeg maar.

op sommige plaatsen wat gesso gesmeerd die ik laatst eens bij de action heb gekocht.

deze heb ik wel verdund met veel water anders is het veel te dik.

op het natte papier kan je dan ook heel goed zout korrels doen dan krijg je een kristal effect. ook erg leuk voor kerstkaartjes.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is ingrid. anders gewoon beginnen en lekker 'kliederen'!!!!

marja zei

maia ik ben zomaar begonnen en gekeken hoe het er uit kwam te zien. mislukt het kan je het altijd weggooien he.

Ingrid zei

Hoi Marja,
Bedankt voor je reactie, ga eens kijken voor de verf die heb ik niet, en dan ga ik gewoon eens lekker kliederen. Eens kijken wat er dan uit komt.
Groetjes Ingrid

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Prachtig resultaat!

groetjes, Alie :-)

anita01 zei

Ha lieve Marja,

Fijn dat je weer wat opgeknapt bent...het mooie weer komt eraan dus geniet...net zoals ik van jou mooi's doe...och wat een kleur fijne achtergrondjes heb je toch bewerkt tot een feestje ;o)))

Dikke XXX Aniet.

creativchen zei

Liefste Marja, die blokjes zijn wondermooi!! Jij hebt een leuke Blogspot met vele mooie werkjes. Ik hou van kaarten maken en vele andere dinge met Papier knutselen. Heb mijn lebensdroom laten uitkomen en heb een tof hobby Winkeltje geopend. Het zou fijn zijn, dat je eens voorbij komt. Ik ben belgische en woon in Duistland. Ik heb ook nog Candies om te winnen, in mijn blogspot onder mijn online Banner staat Post daartoe. Veel geluk en heel veel groetjes van Marina